萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

找回密码
 注册

微信登录

微信扫一扫,快速登录

萍聚头条

12
返回列表 发新帖
楼主: tonyline007

[轻松一刻] 明镜对话-停止说教

[复制链接]
发表于 2008-5-24 01:28 | 显示全部楼层
看完了之后最大的感觉,就是这个记者患有一定程度的偏执狂,对中国的仇视已经深入每个毛孔。大概属于那批脑残的达赖支持者之一,几乎每个问题都影射攻击中国,还为老巫婆接见达赖而自豪,把这视为德国的人权贡献或者功绩了

这几天德国媒体都在报道达赖如何受欢迎,我想的却是,德国这个国家没救了,这么多脑残
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2008-5-25 15:15 | 显示全部楼层
是啊~~~~德国人的“教导”甚至听起来更像威胁!
管好自己的国家吧,德国人!少对我们的国家指手画脚
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2008-5-26 15:20 | 显示全部楼层
发表于 2008-5-26 16:32 | 显示全部楼层
Ihr Heimatstaat Singapur hatte "reichlich" Zeit.
请教 reichlich 不加 e,应该是副词用法?$考虑$

谢谢$送花$ $送花$
 楼主| 发表于 2008-5-26 23:13 | 显示全部楼层
原帖由 frank29 于 2008-5-26 17:32 发表
Ihr Heimatstaat Singapur hatte "reichlich" Zeit.
请教 reichlich 不加 e,应该是副词用法?$考虑$

谢谢$送花$ $送花$

I think you are right, here " reichlich " is used to beautify the verb " hatte ", meanwhile, the "Zeit" is different from the other words, normally in German, we don't say "Ich habe reichliche Zeiten". Normally it's the same to the uncountable name-words, such as " Ich habe reichlich Geld. ". But  to the countable words,  normally then it's different, such as you can say " Ich habe reichliche Probleme", but you don't say " Ich habe reichlich Problem.".

Here is another sentence for example: "Wir möchten gerne bleiben, doch wir haben keine Zeit."

gerne = adverb, because it belongs to the verb and it´s a describtion how the verb is
bleiben = verb
haben = verb
keine = adverb, because it belongs to the verb and it´s a describtion how the verb is

At the end, I am sorry, sometimes you can just try to follow the way to speak as a German, just try to feel it, some of the sentences they are just like Chinese or other languages, people are used to speak in the unlogical way, just try to accept it. $汗$

头像被屏蔽

TA的专栏

发表于 2008-5-27 11:39 | 显示全部楼层
发表于 2008-5-27 12:27 | 显示全部楼层

回复 15# 的帖子

谢谢tonyline007$支持$ $支持$ $送花$ $送花$
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册 微信登录

本版积分规则

手机版|Archiver|AGB|Impressum|Datenschutzerklärung|萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

GMT+1, 2025-2-3 14:59 , Processed in 0.059817 second(s), 13 queries , MemCached On.