|
![](static/image/common/ico_lz.png)
楼主 |
发表于 2022-2-15 11:22
|
显示全部楼层
6. 沙滩袋又发一帖:
星期日的早上。一觉醒来,窗外已是阳光明媚,但温度只有2度。无所谓,室内温度正好。
坐在客厅里。收音机里传出一首动人的歌曲。对的,就是Robbie Williams的 Go Gentle。
第一次听到这首歌的时候,是在2013年,那年他喜得千金。这首歌就是为他女儿而作。一转眼,9年过去了。当年那个小宝贝,如今也长成亭亭玉立的小姑娘了吧?
我不想去翻译歌曲,只想翻译Robbie Williams在一次接受采访时的讲话,他说出了一个男人初为人父的焦虑和担忧。我感受到的,则是一个父亲对女儿深深的爱。
In an interview with Magic FM, Williams said that the song is a promise to his daughter Teddy.
In einem Interview mit Magic FM sagte Williams, dass der Song ein Versprechen an seine Tochter Teddy sei.
He said: "Go Gentle is a promise I'm making to my daughter.
Er sagte: "Go Gentle ist ein Versprechen, das ich meiner Tochter gebe.
It was written when she first arrived on the planet and I'd been a selfish popstar for most of my life and then all of a sudden I've been asked to take care of this whole person.
Es wurde geschrieben, als sie zum ersten Mal auf dem Planeten ankam und ich die meiste Zeit meines Lebens ein egoistischer Popstar war, und dann plötzlich wurde ich gebeten, mich um diese ganze Person zu kümmern.
I still am scared that I'm not up to the task!
Ich habe immer noch Angst, dass ich der Aufgabe nicht gewachsen bin!
I'm doing a good job of being dad but it's scary, you have to look after this person for the whole of their life, I'm not very good at even looking after me!".*
Ich leiste eine gute Arbeit als Vater,aber es ist beängstigend, ich muss mich um sie kümmern, ihr ganzes Leben lang. Ich bin nicht einmal sehr gut darin, mich um mich zukümmern!". *
* "Robbie Williams: 'New singleGo Gentle is a promise to my daughter'". Digital Spy. 11 October2013.
|
|